Efektivní správa ICT – stále otevřený problém
Váš podnikový IT tým je odpovědný za poskytování IT služeb podniku. Abyste udrželi tyto služby a podnikání v chodu, potřebujete pohled na všechna data vašeho stroje zaměřený na služby s přehledem příslušných ukazatelů výkonu. Poskytování inteligence na úrovni služeb vyžaduje překonání obtíží, které starší produkty mají, včetně: zpracování datových zdrojů různých formátů, práce se špatně integrovanými řadiči, škálovatelnost a zdlouhavé nasazení. To vyžaduje nový přístup, který poskytuje týmům IT okamžitý přehled o ukazatelích provozního stavu a výkonu.
Jaké si klást otázky?
Jakmile začnete zkoumat přístup založený na strojových datech s Splunk ITSI, musíte si položit několik klíčových otázek abyste se ujistili, že směřujete správným směrem. Tyto otázky vám pomohou identifikovat služby, které jsou pro vaše podnikání nejdůležitější a jak je třeba sledovat zdraví těchto služeb. Jakmile budete mít odpovědi na tyto otázky zbývá jen ověřit, zda máte všechna data která potřebujete a budete připraveni využít Splunk ITSI.
Do kterých služeb potřebujete viditelnost?
- Web Store, Web Service, DB Service
Jaké komponenty tyto služby tvoří?
- Web server, Databáze, load balancery
Jaké jsou vzájemné závislosti mezi službami?
- Web záleží na zdraví databázového serveru
Jaké KPI jsou vhodné pro definici zdraví služby?
- Response time, Generovaný obrat, zátěž CPU
Jaké je řešení?
Aby bylo možné, i za globálně měnících se podmínek dále poskytovat služby s požadovanou kvalitou, je nutné hledat způsob, jak co nejefektivněji spravovat a řídit ICT infrastrukturu. Řešením je vytvoření jednotného systému monitoringu, alertingu a reportingu.
Zkušenosti z minulých let kdy se řada společností rozhodla vybudovat takovýto jednotný systém na bázi komplexních řešení od renomovaných firem, však ukazují, že tato cesta bývá často velmi dlouhá a nákladná.
Současný přístup je orientován na rychlou a jednoduchou implementaci, která je zaměřena především na monitoring služeb, které ICT infrastruktura poskytuje, než jen na monitoring jednotlivých systémových elementů (switchů, serverů, operačních systémů,…).
Jaké jsou přínosy efektivní správy ICT?
- Možnost monitoringu celé ICT infrastruktury napříč technologiemi
- Indikace problému dříve než je z něj možný provozní incident
- Okamžitá informace o vzniklém problému
- Lepší plánování technologických upgradů a celkového rozvoje ICT infrastruktury
- Snížení počtu a délky výpadků
- Snížení ztrát způsobených výpadky
Proč je společnost Service & Support vhodným partnerem pro řešení efektivní správy ICT:
- dlouholetá zkušenost našeho týmu z projektů monitoringu ICT infrastruktury
- know-how z oblasti správy typických ICT technologií (od Cisco po SAP)
- zpracovaná metodika implementace monitoringu
- rychlý nástup produktivní fáze projektu
- široká škála služeb technické podpory